3e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu 3e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu

3e week Sydney

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2017 | Australië, Forestville

De derde week is voorbij gevlogen. Maandag heb ik eerst de kinderen naar hun school gebracht, daarna snel naar huis gefietst om de was te doen. Daarna de bus gepakt naar de stad, om daar samen met Quin mijn children care check te regelen. Ik had al eerder een aanvraag gedaan, maar ik was afhankelijk van mijn Australische bankpas. Nu was mijn bankkaart daar eindelijk en kon ik een aantal dingen in gang laten zetten. Voor oppaswerk of helpen op scholen, heb je een childrencare check nodig. Het lijkt me leuk om in de uurtjes wanneer ik vrij ben, een paar keer te helpen op de scholen van Thom en Elin. Bij Elin mag ik dan helpen bij de readinggroups. Bij Thom op school met knutselen etc. Verder heb ik veel briefjes gemaakt dat ik nog een oppasadres zoek in de uurtjes wanneer ik vrij ben. Er zijn er al een paar briefjes afgehaald van mijn tel.nummer, dus finger crossed.

Dinsdag en woensdag was Thom koortsig, en bleef bij mij thuis. Ik liet hem goed uitrusten. Woensdagavond een spontaan avondje salsadansen bij The Rocks. Het waren jammer genoeg bijna alleen maar professionals. Een aziaat die zo goed kon dansen, deed zelfs breakdance moves er tussen door. Een stel ergerde zich blijkbaar zo kapot aan mij, (paar keer op hun schoenen gestaan, sorry) , dat ze maar gestopt zijn met dansen. Whoeps haha. Uiteindelijk ben ik 'm maar gesmeerd na een uurtje. Weer wat geleerd vandaag, salsadansen voor 5 min. is oké, langer niet. End of story.

Donderdag voelde Thom gelukkig zich al stukken beter. We gingen die dag uiteraard met de bus naar de stad. Hij moest en zou zijn buskaart meememen, (die kwijt was) na een aantal zoekacties hebben we de buskaart gelukkig gevonden. Thom was helemaal gelukkig. Ik vertelde Thom dat we vandaag Esther gingen zien. Zij is een goede vriendin van mijn nichtje Tine uit Friesland. Zo toevallig dat ze ook in Sydney voor een paar dagen was. We hebben het heel gezellig gehad, veel bijgepraat en Thom heeft fijn gespeeld met de graafmachine in de speeltuin.

Donderdag middag ging het gezin een weekendje kamperen. Zelf ging ik ook het weekend weg.

Donderdagavond weer met de dutchies naar Ivy gegaan. Was een super gezellige avond. Deze keer waren er meer mee, ook nog twee meisjes uit Finland. Het was wel grappig dat er ineens een Nederlandse op ons afkwam, hij woonde hier voor 3 jaar en kwam uit Amsterdam. De wereld is klein ;). Het is hier trouwens normaal dat er 1000 securities in oranje en gele hesjes rondlopen met zaklampen. Ik dacht eerst dat ze bouwvakkers waren. Maar de zaklampen recht in je hoofd, is dus puur om te kijken of je drugs hebt gehad. Heel streng hier allemaal. Ook als je iets te diep in het glaasje hebt gekeken, wijzen ze je de deur. Dus normaal doen. Altijd.

Vrijdagochtend ging ik met de bus en trein naar Newcastle. Ik ging op bezoek bij Audrey en Doug. Ik kende ze nog niet, ze waren hele goede kennissen van Petra.

We hebben veel leuke dingen gedaan in het weekend. Vrijdag hebben ze mij helemaal rond getourd door NC. Ik heb alle highlights gezien. Die avond kwam Audrey's broer mee eten, hij nodigde mij uit voor een weekendje in Gloucter. Dat was de geboorteplaats ook van Audrey. Het moet er prachtig zijn.

Zaterdag ochtend zijn we naar een park gegaan, waar allemaal vogels, reptielen, kangaroes én KOALA'S waren. Ik had nog nooit koala's gezien. Ik was helemaal enthousiast. Zulke mooie beesten, ze hangen all day in een tak te slapen. Wat een leven.. zalig

Na het park gingen we naar het ziekenhuis waar Audrey's vader lag. Hij was net geopereerd. De ouders van Audrey zijn Fries. Ze wonen hier al sinds 1955. Ik moest wel even lachen toen ik in een keer tussen al die engelse zinnen hoorde: "No moast ophâlde, best genoch". Haha wat een toeval.

De middags hebben Doug en Audrey mij de mooiste straten van NC laten zien. We hebben lekker geluncht in een chocolade bar. Daar zag ik echt een dubbelganger van mijn vriendin Helene. Dan komt er ineens een vlaagje gemis. Verder hele mooie stranden gezien, de eindeloze oceaan met de mooiste blauwgroene kleuren.

De avond hebben we pizza besteld en Sherlock Holmes gekeken. Ik heb nog fijn met mem gebeld.

Op de zondagochtend gingen we naar de markt. Er waren allemaal kraampjes met eten. We gingen daar als ontbijt Crèpes eten met suiker&appel. Super lekker. Nog leuk gepraat met een meneer die naast ons op de picknickbank zat. De mensen zijn hier heel openminded. Je hebt zomaar een leuk gesprek. En niet van 2 tellen, maar echt wel een goed gesprek met een onbekende. Ik vind dat heel tof. Ik moest er eersr wel aan wennen. In het begin dacht ik echt; wat wilt diegene van mij?

Oja, het is heel Austtralisch om woorden af te korten. Ambo's, carbo's, mc donalds is Macca's. Vandaag weer een nieuwe geleerd: Avo's. En raad eens? Inderdaad, het zijn avocado's.

Ik heb echt een heel tof weekend gehad in NC, ik word echt heel gelukkig van dit weer. De zon schijnt altijd, altijd blauwe luchten, en de mensen zijn super vriendelijk. Laatst ook toen ik met de buggy zat te klooien met Thom erin. Er hebben gewoon 3 mensen mij geholpen om hem slapend in de buggy naar het perron boven te tillen. Hoe cool is dat!

Ik zit nu in de trein terug naar Sydney, over een uurtje ben ik er. Vanavond wat chillen en morgen alweer de vierde week. Time flies...


Xx Eefje

  • 18 September 2017 - 22:41

    Petra:

    Lieve Eefje,
    Meid wat fijn om je verhalen te lezen! Heerlijk om te weten dat de klik er is met de mensen én het continent! Had niet anders verwacht!
    Lytse wrald!
    En dus ook naar Gloucester, doen! Per trein een super-rit hoor.

    G'day mate

  • 20 September 2017 - 13:01

    Mem:

    Hoi skat,

    Wat wer in moai ferhaal, no lêz ik toch wer nije dingen, dat is sa leuk!
    Leafs,

    mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forestville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2017

4e week Sydney

17 September 2017

3e week Sydney

12 September 2017

2e week Sydney

07 September 2017

1e week Sydney

04 September 2017

Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5427

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

04 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: