2e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu 2e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu

2e week Sydney

Door: Eefje Noordmans

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2017 | Australië, Forestville

Hi!

Hierbij alweer een verslag van mijn tweede week in Sydney.

Maandag had Thom last van zijn oor, en mocht een dagje bij mij thuisblijven. Toevallig was het ook Carbo day (vuilniswagen). Thom was helemaal enthousiast. We zetten stoeltjes klaar om te wachten op de carbotruck. Dit duurde echter wel heel lang haha, maar Thom had veel geduld. Elke keer wanneer hij een geluidje hoorde wat er op leek, keek hij me aan en zei: The carbo is coming!!!

Ongeveer na 2 uur wachten, kwam daar inderdaad eindelijk de vuilniswagen. Thom keek vanuit zijn stoel met een enorme smile op zijn gezicht. Hij vertelde mij precies wat er allemaal gebeurde. Nadat de carbo man onze containers had geleegd, reed hij een paar meter verder om de buren hun containers te legen. Dit liep niet zo goed af....

In plaats van alleen het vuilnis uit de container te halen, ging de hele container in de auto. Ik zag Thom met open mond kijken. Waar is de container nu? Huh? De carbo man zei: "Let the neigbours know about it, they receive a new one. Okay, thank you." En hij reed weer verder.

Woensdag ging ik met twee andere aupairs naar Taronga Zoo. We gingen met de veerboot naar de andere kant. Het was ontzettend mooi weer, het voelde echt als vakantie. Het was leuk om deze meisjes te leren kennen. Ik heb voor het eerst Kangaroes gezien, en we mochten zien hoe ze olifanten gingen wassen. Er was ook een baby olifantje, die zat te spelen in badje. Te schattig.

Donderdag was het sportdag van Elin's school. The Miss van Elin was vandaag jarig, dus dubbel feest. De opening van de sportdag ging er heel anders aan toe dan in Nederland. Ze liepen met de hele school een rondje om het sportveld, met muziek op de achtergrond. Ze hielden vlaggen en borden van hun klassen omhoog. Was heel mooi om te zien. De ouders/verzorgers mochten op het laatst ook meedoen met the Run. Ik was ook nog eerste geworden haha. Lol.

Donderdagavond ging ik stappen met een groepje Nederlanders. We gingen naar Ivy. Ik dacht dat dit gewoon een plaatselijk café, of kroeg was. Gelukkig vertelde Eva optijd dat we netjes gekleed moesten gaan. Ik heb een hele leuke vintage shop ontdekt, dus had een mooie little black dress gekocht. Prima voor deze avond. Wat was Ivy mooi! Zes verdiepingen met barren, zwembaden, lounges, restaurants.. echt wauw. Iedereen was super netjes gekleed, in de mooiste avondjurken en op de hoogste hakken.

Ik ontmoette eerst Laurens en Eva. We gingen alvast wat drinken. Later kwamen Sjaak, Anne, Rik, Nina en Katja ook nog. Het uitgaan begint hier veel vroeger. Om 21.30 uur is het gewoon al druk, en om 2.00 is het gedaan. Ik vind dat zelf wel heel fijn, zo ben je nog fit voor de volgende dag. Het was een hele gezellige avond! Zaterdag zouden we weer uitgaan, het was een hele toffe groep.

Vrijdag had ik Thom de hele dag bij me. We gingen weer met de bus naar de playground. Thom rende naar de excavator, gelukkiger kun je hem niet maken. In de middag kwam Quin nog even langs. We gingen in Darling Harbour wat drinken. Vrijdagavond lekker gebadderd en Netflix gekeken.

Zaterdag ging ik met een Zweeds meisje afspreken. Ze was aupair in Melbourne, maar was voor een dag in Sydney. Ik heb haar de Harbour bridge, Opera en the Botanical garden laten zien. Het was super gezellig. Toen ik mijn bus moest gaan halen, kwam er een enorme groep demonstranten aan. Allemaal mensen die tegen het homohuwelijk waren. De teksten op hun spanddoekem/borden waren heel triest. Het waren voornamelijk aziaten die tegen waren. Ik vind het erg om te zien dat dit nog in 2017 speelt. Makes me sad!

Zaterdagmiddag gingen we met het gezin naar het Eurofest toe. Dit was een jaarlijks feest van het stadje Forestville. Het was richting het bos. Ze vertelden dat ze het gras vaak maaiden, zodat de slangen geen schijn van kans hebben om plekjes te vinden. Het was een enorme klim om bij het evenement te komen. Super steil. Eenmaal aangekomen zag ik allemaal verschillende voedselkraampjes uit Europa. Belgische frieten, Nederlandse poffertjes. Heerlijk haha. De kindjes vonden het geweldig, er waren allemaal attracties. Ook waren er dansen uit verschillende landen. Mexico en Cuba hoorden er ook ineens bij haha. Vond het wel grappig.

Zaterdagavond gingen we weer opstap. Deze keer naar The Sheaf. Heel anders dan Ivy, maar suuuuper leuk. We hadden eerst voorgezeten bij Eva met het groepje, en daarna met de uber richting de Sheaf. Het was super gezellig! Toen ik drinken ging bestellen, werd ik eruit gepikt door de security. Of ik mee wilde komen. Wat had ik gedaan? The security fluisterde wat in het oortje, en stuurde mij door naar een andere security. Wat was er nou? Ik wilde alleen maar wat bestellen? Ik werd toen weer doorgestuurd naar buiten. De security buiten vroeg me hoeveel ik had gedronken. Ik zei dat ik maar eentje had gehad. (Wat ook echt zo was). Oke ik kocht weer naar binnen. Het schijnt dat dit normaal is in Australië, en dat ze af en toe steekproeven doen bij mensen om te vragen hoeveel ze gehad hebben. Je mag in australië niet 4 drankjes bestellen, je moet dan eerst laten zien aan wie je het geeft. Ze zijn zo voorzichtig. In Nederland kan je 1000x van de kruk afflikkeren, en nog krijg je alcohol toegeschoven. Als er maar omzet is. Na het uitgaan kregen we zelfs nog water bij de uitgang, zo anders haha.

Daarna gingen we met de uber naar de Macca's (mc donalds). Daar was het een groot feest met propjes schieten naar mensen die slapen. Er waren super veel zwerfers en rare mensen haha. Eenmaal terug in de uber, was de chauffeur ook nog eens super onprofessioneel. Hij vroeg me om samen naar de Blue Mountains te gaan, en hij vertelde dat ie vrijgezel was. Ik wist niet hoe snel ik uit de uber stapte met Eva haha. Nooit weer.

Zaterdag op zondag heb ik gezellig bij Eva geslapen. Ze woont in een super luxe huis in Rose bay. De andere dag ging ik met de veerboot naar huis, hetwas prachtig mooi weer.

Tot volgende week! X Eefje

  • 13 September 2017 - 08:08

    Mem:

    Leave Eefje,

    Wat wer in prachtig ferslach, wat kinsto goed skriuwen! Ik sjoch it hielendal foar my, prachtig.
    Grutsk op dy,
    tút mem.

  • 18 September 2017 - 22:53

    Petra:

    So! You will be a tourguide as next job

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forestville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2017

4e week Sydney

17 September 2017

3e week Sydney

12 September 2017

2e week Sydney

07 September 2017

1e week Sydney

04 September 2017

Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 5421

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

04 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: