4e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu 4e week Sydney - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu

4e week Sydney

Door: Eefje Noordmans

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2017 | Australië, Forestville

Heeee, daar was ik weer!

Het was een heerlijke warme week. Maandag heb ik voor het eerst bij Elin op school geholpen met de readinggroups. Ik mocht een groepje kinderen begeleiden met het lezen en taalopdrachtjes. Heel erg leuk. Voortaan ga ik dan elke maandagochtend doen.

Maandag waren Quin en Wes 8 jaar getrouwd. We gingen als een verrassing een chocolade taart bakken, de kindjes mochten die middag de taart versieren. Een heerlijke knoeiboel was het, maar heel gezellig.

Ik ga waarschijnlijk ook een paar uurtjes in de week in een vintage shop werken. Dit is charity werk. Betaald werk is best wel moeilijk om te vinden, omdat ik maar op bepaalde tijden kan werken. Het moet passen naast het aupairen. Ik ben nu druk bezig met formulieren invullen en dan afwachten wanneer ik mag beginnen.

Dinsdagochtend heb ik gezellig met een Nederlands meisje koffie gedronken in het dorpje Forestville. Ze had haar aupairkindje mee, een heel schattig meisje van 2. Volgende week gaan we weer gezellig koffieleuten en bijpraten.

Daarna moest ik snel door naar mijn kappersafspraak in Paddington. Ik had een academy gevonden van Toni&Guy. Dit was ook weer een aardig bijzonder ervaring, al zeg ik het zelf. Ik werd geholpen door een hele gezellige 'mannelijke' kapper. Hij zat in zijn laatste jaar. Het heeft denk ik een uur geduurd voordat hij iets met mijn haar deed. 3,5 uur later stond ik met een perfect geknipte boblijn, hij was namelijk heeeel precies met elk haartje die niet recht was. We hebben overigens wel enorme lol gehad.

Woensdag was een hele warme dag, 33 graden. We hebben toen voor het eerst s'middags uit school lekker gezwommen in het zwembad in de tuin. Het water was nog heeel koud. Maar we zijn wel lekker afgekoeld.

Donderdag ben ik met Thom met de bus naar Chatswood gegaan. We hebben daar even rondgekeken. Daarna met de trein richting de stad gegaan. We zijn naar de playground gegaan, waar Thom lekker kan spelen.

Donderdagavond zijn we weer naar Ivy's gegaan. Ik was er eerst alleen. Je leert hier zo snel mensen kennen. Ik heb twee Franse aupairs ontmoet, en een groep uit Ierland. Het was heel gezellig. Later kwam het groepje uit Nederland er ook bij. Hele leuke avond gehad. Het is alleen rampzalig afgelopen.

Ik zou mijn laatste bus terug naar huis nemen, deze kwam alleen niet opdagen. Er stond een heel klein bordje onder bij de stand dat er een tijdelijke verandering is van de bushalte. Het werd nergens anders aangegeven. Ik stond daar met een Japanner, die ook echt niet wist wat hij moest doen. Een taxi was 70 dollar, en hij veranderde ook steeds van prijs. Ik vertrouwde het niet. Über had ik nog niet aangemaakt. Ik heb 3,5 uur in de kou moeten wachten. Pas om half 6 s'ochtends ging mijn trein richting Chatswood. Daar stond ik tussen allemaal mensen die moesten werken. Ik was net terug van uitgaan, dus ik stonk een uur in de wind. Om 6.20 uur kwam ik 's ochtends binnen. De kindjes waren al wakker en zaten aan het ontbijt. Elin was helemaal verbaast dat ik van buiten kwam. Ik moest om 08.40 beginnen met werken, dus heb echt heel snel een douche gepakt en een uurtje geslapen. Dit-nooit-weer.

Vrijdag hield Thom me gelukkig wakker. S'avonds lekker vroeg naar bed gegaan.

Zaterdagochtend had Elin een opendag van haar dansschool. Ze hadden een soort optreden van verschillende dansen. De kindjes konden al heel goed tapdansen, heel leuk om te zien!

Zaterdagmiddag ging ik samen met Anna (aupair uit Denemarken) naar Bondi beach. Dit is het welbekende strand van tv, over lifeguards en haaien.
De golven waren super sterk, je werd echt meegezogen. We gingen dus niet te diep in het water. Het was wel heel gaaf om te zien. Ik wist dat daar ook een hele grote groep Nederlanders van de app zaten. We zochten ze op. Er waren echt 30 man, super gezellig. We hebben de hele avond op het strand gezeten, wijntjes gedronken. Daarna lekker pizza gegeten en opstap geweest.

Zondagochtend ging ik nog een paar uurtjes oppassen op de kids, zodat de ouders samen konden surfen. Zondagmiddag hebben Iris, Simone en ik lekker uitgekaterd op het strand. Later kwamen er ook nog andere Nederlanders erbij. Ineens hoorden we een omroep dat er haaien waren, iedereen moest uit het water. De surfers bleven gewoon in het water, ook al was de haai duidelijk te zien. Het was heel speciaal om dit in het echt te zien, je zag heel veel meeuwen bij de haaien. Er waren er twee. Dit wilde ik altijd nog een keer zien. Vinkje van mijn bucletlist. Check.

Die avond ben ik met de bus terug naar huis gegaan. Er wordt in de bus niet aangegeven waar je bent, je moet een beetje geluk hebben. De mensen zijn hier super vriendelijk. Er kwam zelfs een meisje op me af om te vragen of ze me kon helpen. Tijdens de tussenstop heb ik nog een heel leuk gesprek gehad met een Aussie. Vind het heel gaaf dat iedereen hier zo open is. Je kent diegene niet eens, en je hebt een heel leuk gesprek. Heel veel Aussies lopen trouwens hier ook overal op blote voeten. Dat kan hier gewoon, heerlijk! Het was een heel fijn weekend.

Tot volgende week! See ya.

  • 28 September 2017 - 09:06

    Mem:

    Leuk ferhaal, mei allegear moaie dingen, dy't skylk prachtige herinneringen wurde!
    Leafs,
    mem

  • 02 November 2017 - 22:29

    Petra:

    Ja hoor!
    Je raakt al helemaal in de npban van ........

  • 02 November 2017 - 22:31

    Petra:

    In de ban van dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forestville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2017

4e week Sydney

17 September 2017

3e week Sydney

12 September 2017

2e week Sydney

07 September 2017

1e week Sydney

04 September 2017

Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 1158
Totaal aantal bezoekers 5402

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

04 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: