Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd - Reisverslag uit Forestville, Australië van EefjeNoordmans - WaarBenJij.nu

Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd

Door: Eefje Noordmans

Blijf op de hoogte en volg

04 September 2017 | Australië, Forestville

Hoi allemaal!

Ik zat zo te twijfelen of ik nu wel of niet een reisblog zou maken. Veel mensen hebben er naar gevraagd, en het lijkt me toch ook wel weer heel erg leuk om alles later weer een keer terug te lezen. Zo, hierbij mijn eerste reisverslag van week 1 over mijn leven in Australië.

Donderdag 24 augustus was het zover. Ik heb er zeven maanden naar toegeleefd, en wat is de tijd snel gegaan. Ik heb in deze laatste week met veel vriendinnen afgesproken, afscheid genomen van Renske, nog lekker gegeten bij heit met de familie. Mem en Lieme brachten mij naar Schiphol. Ik was super zenuwachtig, ik houd zelf namelijk helemaal niet van vliegen. Toch heb ik de stap genomen om als aupair te gaan werken aan de andere kant van de wereld. Spannend!

Mijn eerste vlucht vertrok om 18.30 naar Frankfurt. Dit was gelukkig maar een uurtje vliegen. Eventjes oefenen hoe het alweer gaat in het vliegtuig. Er waren veel zakenlui, ontzettend netjes gekleed. Kwam ik aan in m'n kloffie. Achja, don't worry.

Normaal had ik één uur overstaptijd om naarmijn volgende vliegtuig te gaan. Het vliegtuig vertrok vanuit Amsterdam veel te laat, waardoor ik in Frankfurt heel snel moest rennen om mijn vlucht naar Bangkok te halen.

Yes, gelukt. Ik zat in het juiste vliegtuig. Ik vloog met Thai Airways. Ik kreeg bij de ingang een bijzondere groet. Namasté.
Ik had alweer een seat bij het raam. Twee stoelen verder zat een heel aardig meisje die als aupair in NZ ging werken. De middelste stoel bleef leeg,dus we hadden alle ruimte. Relaxed! Het was voor ons beide de eerste grootste vlucht ooit. We kregen dekentjes, kussens, koptelefoons en genoeg eten en drinken. Hele goede vlucht gehad!

Twaalf uur later kwamen we aan in Bangkok. Eenmaal uit het vliegtuig was het gelijk een warme deken om me heen. Het Duitse meisje en ik moesten even lang wachten, dus we hebben samen onze tijd uitgezeten. Heel gezellig!

Uiteindelijk, 7 uur later, vertrok mijn vliegtuig richting Sydney. Nu kwam het echt dichtbij! Ik was al zo'n eind weg van iedereen. Dit laatste stuk zou ook wel lukken.

9 uur later kwam ik aan op het vliegveld in Sydney. Quin (moeder van het gezin) haalde me op. Het was fris buiten. Iedereen liep met winterjassen en sjaals. Wat een verschil zeg, eergister was het nog zomer.

Ik was even vergeten dat ze in Australië links rijden, en dus het stuur aan de rechterkant hebben. Haha, ik zou bijna aan de verkeerde kant instappen. De rit naar Forestville was prachtig. We reden over de welbekende Harbour Bridge. Ik had prachtig uitzicht. De wegen zijn hier zo anders. Heel heuvelachtig. Mooie rotswanden in bochten, palmbomen, gigantische gebouwen, en prachtig mooi weer.

Na een halfuurtje rijden kwamen we in Forestville aan. Wes (de papa) , en de kindjes waren buiten aan het spelen. De kindjes waren super schattig en nieuwschierig naar de nieuwe aupair.

Eenmaal binnen ging ik me opfrissen onder een douche, en ging mijn spulletjes uitpakken. Ik was kapot van de lange vliegreis, had maar een paar uurtjes geslapen over de dagen. Wes en Quin wilden met mij en de kids leuke dingen gaan doen het weekend, om door mijn jetlag heen te komen.

We gingen de middags naar Manly beach. Wat een mooi strand.. en prachtige huisjes met rotsen. Ik zag veel surfers, zwemmers, en veel mensen waren aan het beachvolleyballen. Dat wil ik ook doen! De volgende dag gingen we naar een foodmarket. Het was super goed weer. Iedereen liep nog steeds in winterkleding, ik had een zomerjurkje en slippers aan. De zon was namelijk heel fel. Ik was gelijk de eerste dag al ietsje verbrand.

Het gezin is super leuk waar ik werk. Ik voelde me echt welkom, en de kindjes zijn heel schattig. Er zijn 2 kindjes. De oudste is Elin (6) en Thom (3). Ik breng ze iedere dag naar school, haal ze op, doe ze in bad en we spelen s'middags lekker buiten of binnen.


Ik hoop dat je nu een beetje een indruk hebt gekregen over reis naar Sydney.

Binnenkort een verslag over hoe mijn eerste werkweek is geweest.

Bye! Xx Eefje



  • 04 September 2017 - 07:58

    Jans Bos:

    Mooi verslag Eefje

  • 04 September 2017 - 09:04

    Anoeska:

    Hé lieve Eefje!

    Wat leuk om te lezen! Je bent zo geschikt en lief om als au pair te werken. Ik wens je heel veel succes en vooral plezier in het verre Australië!

    Liefs Anoeska en de kids;)

  • 05 September 2017 - 23:00

    Cecile:

    Hee Eefje,

    Wat mooi om te lezen wat je allemaal beleeft! Je schrijft in een leuke stijl. Heel benieuwd naar je verdere belevenissen...

    Groet Cecile

  • 06 September 2017 - 00:02

    Petra:

    Lieve Eefje wat een warm verhaal!
    No worries! You'll learn a lot

  • 07 September 2017 - 10:53

    Wilma:

    Hey lieve Eefje,
    Ik ga je ook op deze manier volgen. Heel fijn dat je een reisverslag maakt. Kan ik nog beter met je
    mee leven. Echt trots op jou dat je dit doet. Maak er een fijne tijd van met je au pair gezin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forestville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2017

4e week Sydney

17 September 2017

3e week Sydney

12 September 2017

2e week Sydney

07 September 2017

1e week Sydney

04 September 2017

Sydney, here i come.Afscheid, de vlucht en 1e wknd

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 5419

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

04 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: